tirsdag den 24. januar 2012

Gulerodscupcakes med cream cheese frosting...

Jeg er flere gange stødt på cream cheese frosting som jeg rigtig godt kunne tænke mig at lave.
Derfor synes jeg det oplagte valg ville være at putte det ovenpå en gulerodscupcake.
Jeg valgte at lave halv portion af begge dele, så jeg fik 12 cupcakes.
Jeg synes de er rigtig gode og fik bare bekræfte endnu engang at flødeost/sukker og gulerodskage er et hit.
Jeg fandt opskriften på det hele hos linebinevaskemaskine.:



Gulerods cupcakes fra New Orleans (24 stk)
350 g sukker
2,75 dl olie
4 æg
300 g mel
1 stor spsk stødt kanel
1 tsk fint salt
2 tsk natron
350 g gulerødder, revet fint
50 g valnødder, groft hakket


Pisk sukker og olie cremet.
Pisk æggene i et af gangen
Sigt mel og rør det i dejen sammen med kanel, natron og salt.
Vend gulerødderne og hakkede nødder i.
For en muffinbradepande med papirforme og fyld hullerne 3/4 op med dej.
Bages ved 175 grader i 18-20 min :)


Cream cheese Frosting (24 stk):
200 g flødeost
100 g blødt smør
korn af en stang vanille
450-500 g flormelis

Pisk smør og flødeost cremet sammen med vanillekorn og pisk flormelis i til konsistensen er rigtig :)
Hvis du sprøjter den på dine cupcakes i god tid, kan den godt tørre lidt på overfladen men det nu ikke mig noget :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar