fredag den 20. juli 2012

Chokolade cupcakes med chokolade frosting...

I week-enden prøvede jeg at lave lidt blomster i noget af det fondant jeg havde til overs fra kurset. Jeg har anskaffet mig en "mould" som er en silicone form der er præget med for og bagside som en blomst. Dertil hører der en udstikker med, og så er det bare om at komme i gang. Jeg har købt mould'en hos Din kage, som har en rigtig fin web-shop.

Men da jeg var færdig med de fine lyserøde blomster manglede jeg jo noget at sætte dem på, og hvilken kombination er bedre end lyserøde blomster på mørke cupcakes.
Derfor blev det til chokolade cupcakes med chokolade frosting... Uhmmmmmm

Jeg fandt opskriften hos Fruen på kageslottet og fulgte den slavisk men lavede kun en halv portion. Der blev 12 cupcakes ud af portionen, og frosting til ca. 15 stk. Samtidig ændrede jeg mængden til gram i stedet for dl, da jeg synes det er nemmere at veje ingredienser af.
Jeg synes at frostingen var utrolig nem at arbejde med, så den bliver helt sikkert brugt igen.



Chokolade Cupcakes (12 stk):
2 æg
75 g margarine
170 g sukker
3 1/2 ss kakao
1 ts bagepulver
1/2 dl mælk
90 g mel
40 g hakket chokolade

Æg og sukker piskes luftigt.
Smeltet og let afkølet margarine og mælk piskes i æggemassen.
Bland derefter kakao, bagepulver og mel godt sammen, inden det piskes i dejen.
Vend til sidst den hakkede chokolade i.

Fyld dejen i cupcakeforme ca. 3/4 fyldte og bag ca. 20 min ved 175 grader (ikke varmluft).

Ultimate Chocolate Frosting (til ca. 15 cupcakes):
270 g flormelis
50 g kakao
90 g blødt smør
0,6 dl varmt vand
1 1/2 ts vaniljesukker

Det hele kommes i en skål og piskes til en luftig creme – det tager ca. 5 min.
Denne frosting holder fint formen og kan sprøjtes direkte på cupcakes.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar