lørdag den 18. august 2012

Blåbær cupcakes med cream cheese frosting...

Yummi - det er vist det eneste der er at sige om disse.

Denne opskrift på blåbær cupcakes bliver en af mine nye faste opskrifter når jeg skal tilsætte frugt. Opskriften har jeg fra Sarahs Kager - hvor jeg bl.a. også fandt mine brownie cupcakes. Det er nogle vanvittig gode opskrifter hun har :-)

Til frostingen valgte jeg dog en anden cream cheese frosting, nemlig den fra Frk. Cupcake. Den fungerede rigtig godt i konsistens og smag til kagerne.
Jeg lavede den uden vanille og kom lidt citronsaft i istedet.

Her er opskriften:
Tak for lån :-)



Blåbær cupcakes (14 stk):

200 g. mel
½ spsk. bagepulver
¼ tsk. salt
120 g smør
175 g. sukker
2 æg
2 tsk. vaniljesukker
1,3 dl mælk
100 g. frosne blåbær

Beklæd en metalmuffinsform med papirforme.
Bland mel, bagepulver, vaniljesukker og salt.
Pisk smør og sukker til det opnår en cremet konsistens.
Tilføj et æg af gangen og pisk til massen er ensartet.
Rør mælken i dejen og bland de tørre ingredienser med de våde.
Til slut vendes de frosne blåbær i dejen, rør ikke for meget da dejen hurtigt bliver blå.
Fyld dejen i papirformene, formene skal være ¾ fulde.
Bag cupcakes 25 minutter ved 185° (ikke varmluft).

Cream cheese frosting (12 cupcakes):

60 g blødt smør
125 g flormelis
1 tsk vaniliesukker
100 g neutral smøreost

Det hele røres sammen til en luftig masse.
Drop evt vaniliesukker og tilsæt istedet lidt citronsaft eller hindbær/jordbær pure.

Denne frosting bliver dejlig fast og "smelter" ikke ligesom smørcreme kan gøre. Det gør den noget lettere at arbejde med.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar