onsdag den 19. december 2012

Kaneljulekiks...

Endnu en opskrift fra Miss Muffin :-)
Kaneljulekiksene så bare så lækre ud på billederne - hun tager nogle rigtig smukke billeder, så dem måtte jeg prøve.
Jeg fulgte opskriften, men valgte at rulle dejen i stænger og så skære dem ud. Det virkede fint.
De er rigtig lækre, og så er det rart med noget nyt til jul i stedet for klassikerne.
Jeg synes de minder lidt om jødekager - men det gør bestemt ikke noget.

Her er opskriften med mine rettelser.



Kaneljulekiks (ca. 35-40 stk.):

200 g. blødt smør
175 g. flormelis
250 g. mel
50 g. mandelmel
2 spsk. kanel

Rør smørret blødt med flormelis.
Kom de øvrige ingredienser ved og ælt til en fast dej. Bliver den for fast tilsættes en smule vand.
Rul dejen til stænger på ca 4 cm lad dem hvile i kølekskabet i 2 timer.
Skær rullerne ud i tynde skiver på ca 2-3 mm og læg dem på bageplader.
Bag dem i 6-8 min ved 180° (varmluft) til de er gyldenbrune.
Lad dem køle helt af på en bagerist inden de kommes i tætsluttende dåser.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar